Usterka włącznika wentylatora chłodnicy wody

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sagan05
    Classic
    • 2011
    • 4

    Usterka włącznika wentylatora chłodnicy wody

    Zamieszczone przez piramida
    Zamieszczone przez sesik
    Zamieszczone przez piramida
    P.S. z tego co sie orientuje to jest to chyba najmocniejsze BKD w polsce
    Można powiedzieć nawet, że najmocniejsze O2 w tdi, przynajmniej na parę tygodni :diabelski_usmiech
    w cale że nie bo ma mocy tyle co twoja :szeroki_usmiech
    O całe 6KM masz więcej :diabelski_usmiech
  • kroolik100
    Classic
    • 2010
    • 14

    #2
    Usterka włącznika wentylatora chłodnicy wody

    Witajcie, jakiś miesiąc temu padł mi włącznik wentylatora chłodnicy wody, jest to włącznik 2 biegowy, wtedy wykonywałem diagnostykę instalacji i w kostce na jednym pinie było +12, po zwarciu do jednego z pinów wentylator kręcił się wolniej a po zwarciu do drugiego, kręcił się szybciej, czyli prawidłowe działanie. Jak wcześniej wspomniałem, miesiąc temu, byłem zmuszony zakupić nowy włącznik w jednym z naszych lokalnych (czyt. złodziejskich) sklepów motoryzacyjnych, cena oczywiście ok 100 zł ale nie w tym rzecz. Pojeździłem ten miesiąc, kilka dni temu patrzę a wskazówka temperatury idzie do góry, więc szybko klima, żeby wiatraki się załączyły, one niestety milczą, szybkie oględziny, przy akumulatorze wypalone gniazdo bezpiecznika, szybka naprawa i wiatraki zadziałały. Dodam jeszcze, że bezpiecznik nie był spalony, tylko jeden z pinów wypalony a plastik przy-topiony. Dziś wykonuję ponownie diagnostykę poprawnej pracy wiatraków, patrzę a tutaj jeden z biegów nie działa, szybki działa, wolny nie. Czy ktoś wie co jeszcze mogę sprawdzić? Przeglądnąłem wszystkie bezpieczniki, te pod maską i te w kabinie, ale nie przyniosło to pożądanego rezultatu. Proszę Was o jakąkolwiek poradę. Domyślam się że włącznik uszkodzony, facet w sklepie nie chce przyjąć na wymianę, mówi ze nie jego wina, ale z nim to sobie już poradzę.

    pozdrawiam i dzięuje

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      miałem taka sama sytułacie .miałem przetarta wiazke elektryczna co powodowało zwarcie i w nastepstwie nie dzaiałajacy wyntylator i wytopione bezpieczniki na akumulatorze
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • kroolik100
        Classic
        • 2010
        • 14

        #4
        kolego, a w którym miejscu miałeś przetartą wiązkę?

        Po wykonanych oględzinach

        1. Wiązka pod statywem akumulatora jest ok, brak śladów przetarć
        2. Sprawdziłem wentylator, na krótko działają oba biegi, więc wykluczamy uszkodzenie wentylatora
        3. Wstępne przeglądnięcie wiązki dało nam odpowiedź, że bieg wolniejszy idzie do kostki pod akumulatorem do regulatora pracy wentylatorów, z regulatora druga wiązka z grubymi przewodami wychodzi na wentylatory.


        Wstępny wniosek, uszkodzony regulator pracy wentylatorów, jest ktoś w stanie potwierdzić, ewentualnie podpowiedzieć jak sprawdzić regulator. Dodam jeszcze, że po włączeniu klimatyzacji oba wentylatory pracują na 2 biegu. Czy w tym regulatorze jest jakiś bezpiecznik, lub jest on może umiejscowiony w jakimś innym miejscu w samochodzie?

        pozdrawiam Marcin

        [ Dodano: Pon 12 Wrz, 11 16:06 ]
        potrafi ktoś doradzić?

        Komentarz

        Pracuję...